pátek 21. srpna 2015

Domácí mátový sirup



Bylinky a koření mám velmi ráda, bohužel nemám zahrádku, kde bych je mohla pěstovat, ale za to moje tchyně ano. A obrovskou. V Tatrách, kde je čistý vzduch, krásná příroda a klid. Co si více přát na konci prázdnin, před začátkem školního roku?


Rozhodla jsem se strávit týden u rodičů svého manžela. Ano, týden, 24 hodin denně s tchyní :-)) Ne sama, ale se synem, který využíval zahradu k jinému účelu než já (kopání do balónu a střílení prakem, který mu děda vyrobil). A bylo to výborné rozhodnutí.

Měla jsem týden all inclusive. Ráno mě probudila vůně kávy, ani ne za hodinku byla svačinka, pak oběd s polévkou samozřejmě, následovala kávička a zákusek a pak něco k zakousnutí a teplá večeře - jen na vysvětlenou: tchyňka je učitelka MŠ v důchodu :-)

Mezitím jsme pekly, vařily a hlavně vyráběly domácí marmelády, zavařeniny a sirupy, chodily do obchodu a prostě si jen tak užívaly.

Podělím se s vámi o výrobu domácího mátového sirupu.




Natrhala jsem mátu do 10l nádoby. Vše jsem promyla čistou vodou a nechala okapat. Flekaté lístečky jsem odstranila. Dala jsem vařit 2l vody a nechala zchladit. 


 Nakrájela jsem jeden citron, ale mohou být i dva, tři, klidně i limetky. Bez kůry, pokud není tedy bio. 

 Vše jsem vložila do převařené a vychlazené vody a čekala....a čekala.... 48 hodin :-)


Mezitím jsem si třeba četla :-) 



Po dvou dnech máta vypadala takto.


Vyždímala jsem všechnu vodu z máty a citronů. Šťávu jsem převařila s 1 kg cukru. Lepší by byl hnědý, ale nebyl po ruce, takže klasika krystal.





Nechala jsem krátce asi 3 minutky projít varem a lila do sklenic. Ty jsem zavíčkovala a obrátila dnem vzhůru. Sirup nemá krásně zelenou barvu jako v obchodech, není tam žádné barvivo. Ani nemá hustotu, na kterou jsme zvyklí u sirupů, ale zato je opravdu domácí :-)


Na zdraví!!!






Žádné komentáře:

Okomentovat