sobota 12. července 2014

Knížka - Zvládneme mateřskou školu?

Přeji krásnou sobotu!
Včera jsem zavítala do městské knihovny a knihkupectví a neodešla jsem s prázdnou :-) . V knihkupectví jsem si objednala čtyři knihy ke studiu a mám zálusk na jednu oddechovku :-) a z knihovny jsem si odnesla dva krásné kousky, o které se s Vámi podělím. 

První knížka se jmenuje Zvládneme mateřskou školu? od Heleny Kloudové. Autorka je ředitelka mateřské školy a má dostatek zkušeností z praxe i mimo školu. Založila mateřské centrum a vede několik zájmových kroužků.
Podtitulek zní Rady pro rodiče i učitele

Já jsem po ní sáhla z důvodu, že se mi líbí její přehlednost a názornost. Obsahově odpovídá potřebám maminek, které si kladou otázku, jak to ten můj brouček v té školce zvládne. 

Knížka je tenká, takže kabelka ji unese a prolouskanou ji máte za hodinku. Je psaná milým jazykem a hovoří ke čtenářům, tedy k rodičům a učitelům. 

Na začátku nechybí rada Roberta Fulghuma :-)
"Až vyrazíš do světa, dávej pozor na auta, chytni někoho za ruku 
a drž se s ostatními pohromadě."


Na začátku nám autorka představuje něco málo z historie. Nechybí zde myšlenky učitele národů Jana Amose Komenského nebo Jana Svobody ani hlavní princitpy a myšlenky alternativních mateřských škol. (Waldorfská škola, Zdravá škola, Začít spolu,..)
Na straně 10 se autorka zabývá adaptací dítěte, která začíná již před nástupem do MŠ. Jak píši ve svém článku Jak připravit dítě na vstup do mateřské školy. Autorka také vyzdvihuje význam mateřských center. 
Následují stránky plné barev,  obrázků, návodů na cvičení, kreslení, říkanek a dalších tipů pro rodiče. Jde vidět, že autorka píše ze zkušeností, popisuje chování dětí v různých situacích a nabízí cenné rady. 
Není opomíjena ani strava v MŠ, pohybový vývoj, jemná i hrubá motorika, rozvoj řeči, výtvarného projevu, mravního a estetického cítění,... nechybí ukázky pracovních listů.
Knížka obsahuje vše, co by mohlo rodiče zajímat. 

Ukázka z knihy:
Když dítě vyrůstá pod stálou kritikou - učí se odsuzovat.
Když dítě vyrůstá v nepřátelství - učí se bojovat.
Když dítě vyrůstá ve výsměchu - učí se být nesmělé.
Když dítě vyrůstá v hanbě - učí se cítit vinu.
Když dítě vyrůstá v toleranci - učí se být trpělivé.




Žádné komentáře:

Okomentovat