sobota 5. července 2014

Relax pro učitelku MŠ

               Přeji krásné letní sobotní ráno! Jsou prázdniny, čas odpočinku, přemýšlení, hodnocení uplynulého školního roku… Odpočíváte? Aktivně, nebo lenošíte?
               Každá z nás relaxuje jinak. Já si ráda čtu a poslouchám libou muziku a se sportem to moc nepřeháním. I když občas mě rodina vytáhne na kolo nebo brusle a to jsem pak ráda. Jenomže já si jedu po svém a kochám se a ostatní závodí, vyhledávají překážky apod. Já tenhle adrenalin k životu nepotřebuji, ale oni ano J
               Někdo relaxuje sportem, adrenalinem, akcí, kde je hodně lidí a dětí a pořád se něco děje. Někdo se zaboří do záhonku, někdo si vyleze na skálu a někdo vaří…
               Jsem velmi společenský člověk, ale po příchodu domů jsem ráda, když nemusím moc mluvit, stačí mi koukat doblba, což většinou nejde. Děti chtějí sdělovat zážitky a tak jsem je k tomu vedla, abychom si povídali, tak jim přece nebudu říkat, ať jsou ticho. Fajn je, že když je vyzvedávám a obcházíme hudebky a balety, tak mezitím si stihneme všechno povědět, doma pak už můžu říct, že potřebuji chvíli ticho. Jelikož jsem ale člověk společenský a neumím dlouho sedět, regeneruji tedy rychle a jsem připravená na akci. Kolo, brusle, prochajda.

Napsala jsem si seznam věcí, které mě uklidňují, přináší radost a duševní uspokojení.



  Primárně mě těší, když jsou všichni v mé rodině ZDRAVÍ.
*     Když jsou DĚTI VESELÉ A SPOKOJENÉ samy se sebou, ne jen díky moderním vymoženostem
*     Když se něco povede v práci. To známe všechny. MÁ TO MYSL. Něco vyrábíme a děti to chtějí dělat znovu a znovu. Kluci nechají bojovky a jdou dobrovolně lepit a stříhat. Chtějí nějakou hru hrát stále dokola. Obzvlášť když tu hru vymyslím za 5min 12 ze své hlavy J. Nově naučené vědomosti, dovednosti – básničky, písničky si děti prozpěvují, apod.
*     Když udělám ZKOUŠKU, zápočet, nebo dopíšu seminárku
*     Když UVAŘÍM a doma si přidávají
*     Když si zalezu do ticha s dobrou knížkou a ČTU SI
*     Když ráno vstanu a všichni spí a já se namaluji a LÍBÍM SE SAMA SOBĚ. Podotýkám, že se maluji bez brýlí, a když si je nasadím, tak raději odstoupím, abych si nepokazila dojem J
*     Když si uvařím KÁVU A PÍŠU
*     Když mi rostou BYLINKY na balkoně
*     Když si POVÍDÁM s kamarádkou
*     Když si LAKUJU NEHTY
*     Když dostanu KYTKU, mám ráda Levandule, hortenzie a moc se mi líbí Provance styl
*     Když DOŽEHLÍM a ukládám voňavé prádlo do skříní
*     Když se odhodlám někam jít na VYSOKÝCH PODPATCÍCH a nespadnu
*     Když jdu do DIVADLA, nebo na koncert

               …asi bych mohla pokračovat dál, protože co nám zbývá… těšit se musíme z maličkostí, často a hlavně si jich vážit. Zjistila jsem, že mám ráda věci, které lahodí oku. Na čem oko spočine.
               Možná to zní sobecky, ale nedívám se na zprávy. Nejde uniknout světovému dění, jsme jeho součástí, ale nebudu se dobrovolně přikrmovat věcmi, které neovlivním, a zanechávají ve mně hrůzné pocity. Co můžu ovlivnit a dotýká se mě to, to sleduji a svůj názor si utvořím.
               Osvědčil se mi pozitivní přístup k životu, k lidem, věcem. Asi jsem naivní, ale stále věřím, že dobra je na světě víc. Ovlivnila mě knížka Čtyři dohody… ale o té zase jindy J
  


4 komentáře:

  1. Milá paní učitelko,
    nad podtitulem tvého blogu se musím usmívat. Že i učitelka je prý jen člověk...to je krásně řečeno, ovšem ty jsi navíc člověk ohromně milý, plný lásky a chuti do života a to se mně móc a móc líbí. Krásné radosti máš...ty velké i ty malé. Shodneme se a já s dovolením dodávám ještě jednu radost navíc - pročítat si Tvé články (tak hezká čeština, tak milé hry se slovy, s blogem, i s životem - zkrátka tleskám všema deseti).
    PS: není pochyb o tom, že se do Paříže jednou podíváš - mám pocit, že tam se svou "joie de vivre" (radostí ze života) prostě patříš. ♥
    Pa pa, mává Vivi

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Viv, moc mě potěšil Tvůj komentář i díky němu mám den hezčí!

    OdpovědětVymazat
  3. cítím to stejně-potěšení z Vašich řádků;-)

    OdpovědětVymazat